صدور جواز تاسیس واحد‌های پوشاک صنعتی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. صدور جواز تاسیس واحد‌های پوشاک صنعتی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای یداله صادقی در گفتگو با رسانه ملی افزود: استان تهران به لحاظ محدویت‌های زیست محیطی دارای قاعده‌ای به نام شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران است که در این شعاع، استقرار و ایجاد صنایع جدید در اکثر رسته‌ها ممنوع و برای برخی رسته‌ها مثل صنعت پوشاک، غذایی، دارویی و سلولزی مجاز است.
وی گفت: پوشاک تا سال ۹۱ از جمله صنایعی بود که در استان تهران امکان استقرار نداشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران افزود: سال ۹۱ دولت مصوبه‌ای را گذراند و اجازه داد پوشاک هم در استان تهران به شرط استقرار در شهرک‌های صنعتی مصوب بتواند در مقیاس صنعتی ایجاد تا متقاضیان نسبت به تولید پوشاک اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تولیدکنندگان پوشاک در مقیاس صنفی هم بدون هیچ گونه محدودیتی در چهارچوب قانون نظام صنفی می‌توانند مبادرت به اخذ مجوز تولید و عرضه پوشاک کنند.
آقای صادقی گفت: ضوابط استقرار صنایع و واحد‌های تولیدی ناشی از شرایط اقلیمی و محیط هر استانی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران افزود: این استان به لحاظ اینکه بارگذاری جمعیت، صنایع و فعالیت‌های اقتصادی بیش از توان اکولوژیکی منطقه بوده و به همین دلیل هیئت دولت محدودیتی را برقرار کرده است.
وی گفت: سال‌های ۹۰ و ۹۱ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، استانداری تهران، وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت با ارائه توجیهات محیط زیستی، اقتصادی و فنی به هیئت دولت، موفق شدند اجازه ایجاد واحد‌های صنعتی پوشاک در شهرک‌های صنعتی استان را دریافت و از همان سال هم مجوز اعطا می‌شود.
آقای صادقی افزود: شهرک‌های صنعتی دارای ارزیابی زیست محیطی هستند و در عین حال امکانات لازم برای جلوگیری از هرنوع آلایندگی در داخل شهرک‌ها فراهم است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: پوشاک جزء صنایعی نیست که آلاینده باشد ضمن اینکه به عنوان یک صنعت پیشرو با سرمایه کم می‌تواند اشتغال فراوانی را در سطح جامعه ایجاد کند.
فهرست