هجدهمین نمایشگاه صنعت تأسیسات گرمایشی و سرمایشی افتتاح شد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. هجدهمین نمایشگاه صنعت تأسیسات گرمایشی و سرمایشی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس، هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی امروز با حضور صادق نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت و ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف استفاده از فرصت‌ها جهت ایجاد رونق در تولیدات داخلی، تقویت صادرات محصولات ساختمانی ایرانی، گسترش تبادلات تجاری و زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاری برگزار شده که در آن آخرین قابلیت های فنی، مهندسی و همچنین نوآوری های جدید به نمایش گذاشته می شود تا ارتباط بین صنعت، فناوری و دانشگاه تقویت شود.

در هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ۱۵۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان به خودکفایی 70 تا 80 درصدی رسیده ایم، گفت: در حال حاضر حفظ اشتغال و حمایت از تولید داخل در دستور کار قرار دارد، از این رو فرآیند تسهیل قوانین برای رفع موانع کسب و کار در کشور پیگیری خواهد شد.

عبدالکریم جلالی، رییس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی نیز اظهار داشت: در برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصت های جدید تجاری برای فعالان صنعتی و تولیدکنندگان مدنظر بوده است و برای نخستین بار همایش سراسری مهندسین تأسیسات در ایران برگزار می‌شود و ایجاد پاویون اختصاصی مهندسین نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سهم 4 درصدی صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی کشور، افزود: تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی سهم عمده ای در گردش مالی 15 هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان دارد.

فهرست