X مسعود خوانساری

رایزنی برای مالیات بنگاه‌های صنعتی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. صنعت، معدن و تجارت
  4. رایزنی برای مالیات بنگاه‌های صنعتی
رئیس اتاق تهران گفت:‌ رشد اقتصادی در بهار امسال 4.4 بود که علیرغم رشد در بخش نفت، کشاورزی، صنعت و خدمات در بخش ساختمان هنوز رشدی نداشته‌ و با رشد منفی روبه‌رو بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران امروز در هفدهمین نشست نمایندگان اتاق تهران با اشاره به رشد اقتصادی کشور در بهار امسال گفت:‌ در سه ماهه ابتدایی امسال 4.4 اقتصاد کشور رشد داشته است.
وی افزود: در بخش نفت متوسط صادرات ما نزدیک 2.1 میلیون بشکه در روز بوده که یک میلیون بشکه بیش از سال گذشته بوده است و به این ترتیب 1.5 درصد از رشد ناخالص 4.4 رشد اقتصاد بهار امسال را به خود اختصاص داده است.
رئیس اتاق تهران با اشاره به رشد 4 درصدی در گروه کشاورزی در سه ماهه ابتدایی امسال بیان داشت: در بخش صنعت در سه ماه آخر سال گذشته و همچنین سه ماهه ابتدایی امسال رشد داشتیم در حالی که رشد صنعت در سه ماهه ابتدای سال گذشته 2.2- بوده است.
خوانساری با تأکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد در بخش خدمات هم رشد خوبی داشته‌ایم،‌اظهار داشت:‌ولی بخش ساختمان نتوانسته رشد کند و با رشد منفی روبه‌رو بوده و در سال گذشته همین رشد منفی را داشته است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری هم رشد منفی دارد، بیان داشت:‌ موجودی انبارها کاهش یافته و این موضوع حکایت از آن دارد که صادرات رونق پیدا کرده است.
رئیس اتاق تهران تصریح کرد: با پیگیری‌ها و نظرات دولت بحث یکسان‌سازی ارز به نتیجه می‌رسد و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی خرید و فروش ارزها و ارز مبادله‌ای هم به سمت یک نرخی شدن می‌رود.
وی همچنین به جلسه دو هفته پیش با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت:‌ پیشنهاد اصلی ما در ارتباط با سال 94 این است که اظهارنامه بنگاه‌های صنعتی به عنوان مالیات اصلی تلقی شود.
خوانساری به صادرات اشاره کرد و گفت:‌ صادرات غیرنفتی در فصل اول امسال رشد داشته و قطعاً‌ اگر صنعت به همین روال رشد ادامه دهد شاهد صادرات بیشتر خواهیم بود و واقعی شدن نرخ ارز هم باعث می‌شود که صادرات را بیش از پیش رونق دهیم.
رئیس اتاق تهران با اشاره به لایحه دولت در مورد اصلاح بودجه بیان داشت: این لایحه دارای دو بند اساسی در تبصره 19 و 20 بود که در لایحه قبلی حذف شده بود، اما در کمیسیون بودجه مجلس به تصویب رسید.
وی بیان داشت:‌بنابر این از مبلغ 40 هزار میلیارد تومان که قرار بود با بانک مرکزی تهاتر شود، 35 هزار میلیارد تومان آن تصویب شد.
وی بیان داشت: البته 10 هزار میلیارد تومانی که قرار بود به عنوان سرمایه بانک‌ها افزایش یابد، تصویب نشد که اگر این بند از لایحه به تصویب برسد به خدمات تسهیلات‌دهی کمک می‌کند

فهرست