از ظرفیتهای فکری جوانان در سطوح مدیریتی استفاده می کنیم

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. از ظرفیتهای فکری جوانان در سطوح مدیریتی استفاده می کنیم
وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : از ظرفیت مشورتی خانه صنعت ، معدن وتجارت جوانان ایران سطوح مختلف مدیریتی و شورای معاونین به عنوان بزرگترین سطح تصمیم گیری در وزارت خانه استفاده می کنیم.

به گزارش ” شاتا” مهندس نعمت زاده در دیدار هیات رییسه خانه صنعت ،‌معدن وتجارت جوانان ایران با وی افزود : در این دولت به 5 نفر از صادر کنندگان نمونه حکم مشاور دادیم و در جلسات صادرات شرکت می کنند و از آنها مشورت می گیریم.
وی پیشنهاد کرد که معاون توسعه مدیریت ،‌منابع و امور استانها  از طرف وزارت خانه و یک نماینده از طرف خانه انتخاب شوند تاتعامل دو جانبه بیش از گذشته عملیاتی شود.
مهندس نعمت زاده  تصریح کرد : باید تشکلهای  صنعتی و معدنی و تجاری  با هم همفکر و همراه شوند و روی موضوعات کلان و مهم اقتصادی به همفکری  و اجماع نظر دست پیدا کنند و روی اصول باید تصمیم واحد بگیریم و همه دستگاهها و وزارتخانه باید کمک کنند برای رسیدن به اهداف تا نتیجه مثبت بگیریم.
وی  خطاب به حاضران افزود : چند موضوع مهم به عنوان 10 موضوع اصلی انتخاب شوند و با شروع به کار و اقدام بر روی این موضوعات اصلی متمرکز شوید.
نعمت زاده  یاد آور شد :  با 6 ماه وقت گذشتن 2 کارگروه و یک اتاق فکر تشکیل دادیم  و برای  رسیدن به اهدافی مثل سرمایه گذاری خارجی و ورود بششتر بخش خصوصی کار کردیم.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت  تاکید کرد : شما تشکلها بر روی موضوعات اصلی مثل خود کفایی و درون زایی و استفاده از توانمندی نیروی انسانی و موقعیت جغراتفیایی و مرزها هم نظر شوید .
وی در زمینه طرح سرباز صنعت گفت : طرح سرباز اقتصاد مقاومتی بهت از سرباز صنعت  و سرباز تولید است و فراگیر تر از ان هم هست و امیدواریم عملیاتی شود.
نعمت زاده  ایجاد اشتغال برای یک نفر را به مانند احیای یک نسل دانست و گفت : احیای واحدهای صنعتی و تولید را امسال هم دنبال خواهیم کرد و با این علم به اینکه که صنایع کوچک و متوسط مشکلات انباشته شده دارند تنها با روشهای عادی نظام بانکی مشکلشان حل نمی شود.
وی در ادامه طرح تشکیل شورای عالی صنعت را طرحی مستلزم بررسی بیشتردانست .
این عضو کابینه یازدهم  با تاکید بر لزوم کار بر روی فرهنگ اقتصادی کشورگفت : در گذشته چک برگشتی معنا نداشت و باید بر روی این مباحث اخلاقی و عمل به تعهدات مالی که ریشه در فرهنگ ما دارد کار کرد.
وی ادامه داد :  بنده یک زمانی 12 میلیارد دلار تسهیلات خارجی برای بخش صنعت و تولید کشور گرفته اتم که بعد از انقلاب بی سابقه بوده است وآنهم بدون هیچ تضمین و تنها با اعتبار شخصی و عمل به تعهدات به خصوص در مسایل مالی که  باید جزو فرهنگ ما شود.

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی تکنولوژی
مهندس نعمت زاده  از ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در حوزه ثبت تکنولوژی ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت : به دنبال این هستیم که فهرست تکنولوژی های موجود کشور در یک سایتی گرد آوری شود و در دسترس عموم باشد.
وی با تاکید بر لزوم راه اندازی سایتی برای معرفی به روز کالا  گفت :  ما در صادرات باید بر روی نیروهای جوان که با زبان تجارت بین المللی آشنا باشند داریم که هم ریسک پذیر باشند و هم در بازارهای جهانی بتوانند نقش آفرینی کنند.
در این نشست همچنین رییس خانه صنعت ،‌معدن و تجارت جوانان ایران با ارائه  گزارشی از علملکرد این تشکل در دو  ماهه اخیر،  ازتدوین سه طرح صنعتی و تولیدی  خبر داد و گفت : این طرحها به صورت پیشنهاد مطرح می شوند .
سید علی صدری گفت : طرح تشکیل سرباز اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت کشور ، طرح تامین سرمایه از بازار سرمایه برای واحد ها ی تولیدی  و طرح نو رویش برای بازسازی ونوسازی واحد های فرسوده توسط خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان آماده شده است.
وی همچنین از مهندس زاده برای عضویت افتخاری در این تشکل تولیدی و صنعتی دعوت بعمل آورد که با موافقت وی همراه شد.
گفتنی است خانه صنعت ،‌معدن و تجارت جوانان ایران تشکلی مردم نهاد است.  این تشکل حرفه ای و غیر  انتفاعی و غیر سیاسی به منظور هم اندیشی و توسعه تعامل با قوای سه گانه و نهادهای ذیربط برای رسیدن به اقتصاد آزاد و رقابتی و رشد و شکوفایی بخش خصوصی  تاسیس شده است.

فهرست