بانک‌ها به جای حمایت از دلالی‌های مضر به تولید تسهیلات بدهند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بانک‌ها به جای حمایت از دلالی‌های مضر به تولید تسهیلات بدهند
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ضروری است سیاست های پولی و بانکی به جای حمایت از فعالیت دلالی های مضر به سمت ارائه تسهیلات برای فعالیت های مولد و اشتغالزا هدایت شوند تا با حمایت سیستم بانکی، رشد تولید و اشتغال پایدار ایجاد شود.

علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران تمام توان خود را برای تحقق هدف‌گذاری مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۶ به کار می‌بندد.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران تمام توان خود را برای تحقق هدف گذاری رهبری در سال ۱۳۹۶ با سرفصل «اقتصاد مقاومتی؛ از اقدام و عمل تا تولید و اشتغال» به کار می‌بندد.

رئیس اتاق اصناف کشور خاطرنشان کرد: اتاق اصناف ایران برنامه راهبردی “توانمندسازی اصناف و اعتمادسازی مردم” را امسال بر همین مبنا تنظیم کرده و تلاش دارد از یک سو با بازگرداندن بنگاه های کوچک اقتصادی به عرصه تولید با کیفیت و از سوی دیگر جلب اعتماد عمومی به تولیدهای ایرانی متناسب با خواست مردم، در حوزه بازار و بنگاه های کوچک فعالیت انجام دهد.

فاضلی اظهار کرد: برنامه های ویژه و عملیاتی در سرفصل‌های آموزش، برندسازی و تجمیع واحدهای کوچک در قالب یک برند، جذب سرمایه های خارجی، زمینه سازی برای تولید مشترک بنگاه های کوچک داخلی و خارجی، شناسایی و حذف قوانین مخل کسب و کار به منظور آسانی فعالیت بنگاه های صنفی و ایجاد انگیزه برای واحدهای جدید، اصلاح قانون نظام صنفی و قوانین موضوع کسب و کارهای صنفی متناسب با فضای اقتصادی جهان، شناسایی بازارهای مصرف کالاهای بنگاه‌های اقتصادی کوچک ایران در منطقه و جهان، برگزاری نمایشگاه های تخصصی تولیدات ایرانی، پژوهش و مطالعه دقیق نقاط قوت و ضعف بازار ایران و مناطق هدف از جمله برنامه های اتاق در سال جاری است.

وی افزود: مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی اتاق، مرکز رتبه بندی و رقابت پذیری اصناف، دفتر تسهیل کسب و کارهای نوین، دفتر سلامت، نهاد داوری و بنیاد فرهنگی اصناف ایران مجموعه ای هدفمند و متصل به هم هستند که در اتاق ایجاد شده و این اهداف و وظایف را دنبال می کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در سال گذشته ۲۷۰ هزار بنگاه اقتصادی تاسیس شدند و این نشانه ظرفیت فراوان ایجاد اشتغال در کسب و کارهای کوچک است.

وی تصریح کرد: حفظ ثبات کسب و کار در بازار، آسانی شرایط ورود به بازار کار، ورود به بازار کار نوین و مجازی از ضرورت های امروز فعالیت بنگاه های کوچک اقتصادی است و برنامه های میان مدت اتاق در این حوزه امسال به نتیجه می نشیند.

فاضلی تاکید کرد: ایجاد شرایط امن و باثبات برای سرمایه‌گذاری فعالان و کارآفرینان اقتصادی پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است و اتاق اصناف، تمامی تلاش خود را برای شناسایی و ارائه آن به مجلس و دولت به کار می‌بندد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ضروری است سیاست های پولی و بانکی به جای حمایت از فعالیت دلالی های مضر به سمت ارائه تسهیلات برای فعالیت های مولد و اشتغالزا هدایت شود تا با حمایت سیستم بانکی، رشد تولید و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی در پایان گفت: برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور و بهبود فضای کسب و کار پیشنهاد و برنامه هایی در دستور کار قرار دارد.

فاضلی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مرکز پژوهش های مجلس این برنامه ها در کمیسیون های تخصصی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

فهرست