برگزاری نمایشگاه های استانی خدمات کسب وکار با قوت پیگیری خواهد شد.

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. برگزاری نمایشگاه های استانی خدمات کسب وکار با قوت پیگیری خواهد شد.

در اختتامیه نمایشگاه ملی خدمات کسب و کار مطرح شد: برگزاری نمایشگاه های استانی خدمات کسب و کار با قوت پیگیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ، به نقل از پایگاه خبری کار و کارآفرینی: علیرضا شاهمیرزایی در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران گفت:

تمرکز وزارت صمت، بر توسعه خدمات و نگاه به این حلقه مفقود در توسعه کسب و کار کشور است.

خدمات کسب وکار، می تواند زمینه ساز رشد هر چه بیشتر کسب و کارها گردد و اگر بتوانیم این خدمات را استاندارد نموده و توسعه خدمات کسب و کار را در دستور کار قرار دهیم، خواهیم توانست افق های جدیدی در برابر همگی کسب و کارها بگشاییم که این مهم آغاز شده است و با سرعت ادامه دارد.

معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت گفت:

در این نمایشگاه که بمدت چهار روز برگزار شد بیش از ۱۲۰۰ مشاوره کسب وکار توسط مشاوران توانمند ارایه گردید و این ارایه مشاوره کسب و کار، بعنوان یک خدمت ارزشمند کسب وکار است که باید توسط اشخاص توانمند و موسسات مشاوره توسعه پیدا کند.

 

همچنین بازدید بسیار خوب از این نمایشگاه زمینه ساز حرکت با قدرت و سرعت بیشتر است و در این میان، همکاری و مشارکت شرکت های خدمات کسب وکار، بسیار ستودنی بود؛ مشارکت اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، وزارت علوم، وزارتخانه ها و دستگاه های ارایه دهنده خدمات کسب وکار و بخش خصوصی، یک فضای وفاق و همدلی را بین تمامی اجزای درگیر در زیست بوم کسب وکار ایجاد نمود و خدای را برای این مهم شاکریم.

وی افزود:

فرهنگسازی بعنوان یکی از وظایف اصلی دفتر خدمات کسب وکار است و فرهنگسازی و توانمندسازی خواهد توانست خدمات کسب وکار را با سرعت بیشتری در کشور گسترش دهد.

در ادامه برنامه، سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت گفت: یکی از معاونت‌های جدی و مغفول مانده در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت حوزه خدمات بود که با توجه به ارزش افزوده بسیار بالا، این بخش دارای اهمیت فراوان است.

 

وی با بیان اینکه بالای ۵۰ درصد ارزش افزوده اقتصادی در حوزه خدمات ایجاد می شود و در این حوزه غفلت وجود داشته گفت: هم اکنون تمرکز جدی در این حوزه به وجود آمده و معاونت تجارت و خدمات نیز در این راستا تشکیل شده است.

نیازی افزود:

حوزه خدمات کسب و کار به حلقه مفقوده تولید و تجارت در کشور تبدیل شده، به همین دلیل بود که دفتری تحت عنوان دفتر خدمات کسب و کار ایجاد و سیاست‌های خوبی تاکنون در این دفتر تدوین شده است.

وی با بیان اینکه به اهداف بلند دولت در این زمینه نزدیک شده ایم گفت:

امیدواریم شاهد تحولات جدی در حوزه کسب و کار و خدمات باشیم و برای این کار لازم است که تمام حوزه‌ها پشتیبانی و کمک کنند و از طرفی وزارت صمت هم خود را موظف به پشتیبانی از این نهال تازه شکل گرفته می داند.

نیازی گفت: ما اگر بتوانیم یک انجمن بسیار قوی در حوزه خدمات کسب و کار ایجاد کنیم و شرکت هایی که در این حوزه وجود دارند بتوانند در قالب یک انجمن حرف‌هایشان را تدوین و سیاست های مد نظرشان را اعلام کنند به نتایج موثری دست می یابیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار تصریح کرد: معتقدم که حکمرانی پلتفرمی می‌تواند به افزایش بهره وری رشته فعالیت های اقتصادی در تمام حوزه ها از کشاورزی تا نفت و صنعت کمک کند.

وی با اشاره به نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار گفت: این نمایشگاه اولین بستر برای فرهنگ‌سازی در حوزه کسب و کار و خدمات کسب و کار است هر چند برگزاری این نمایشگاه به تنهایی کافی نیست و ما باید نمایشگاه های بسیار دیگری را برگزار کنیم.

نیازی افزود:

باید هدف گذاری مشخصی تعیین شود تا در استانهای دیگر نیز این نمایشگاه برگزار شود و ما باید به صورت حداکثری بحث فرهنگسازی خدمات کسب و کار را در کشور دنبال کنیم چرا که بستر ساز این اتفاقات، فرهنگسازی خدمات کسب و کار در کشور است که می‌توانیم در این مسیر ابزارهای الزام آور را نیز تدوین کنیم.

فهرست