بیانیه حمایت از وزیر صمت توسط هیئت رئیسه خانه صمت جوانان ایران

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. بیانیه حمایت از وزیر صمت توسط هیئت رئیسه خانه صمت جوانان ایران

محضر نمایندگان شریف ملت ایران در مجلس شورای اسلامی
با تقدیم سلام
نظر به طرح استیضاح جناب آقای “سید رضا فاطمی امین” وزیر جوان و کارآمد صنعت، معدن و تجارت از سوی برخی از نمایندگان شریف مردم ایران در مجلس شورای اسلامی، خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به عنوان نهادی متشکل از اندیشمندان و فعالان جوان اقتصادی کشور بدینوسیله حمایت همه جانبه خود را نسبت به ادامه فعالیت های برنامه ریزی شده این دستگاه مهم اقتصادی در کشور توسط ترکیب فعلی اعلام می دارد.
همانطور که مستحضرید امروز تولید ملی ما با چالش هایی همچون تحریم های ظالمانه، کارشکنی عناصر معاند و ضد ملی و کج سلیقگی در بسیاری از تصمیم گیری ها مواجه است. انتظار می رود با توجه به شرایط داخلی و بین المللی با تصویب قوانین مثبت و رفع قوانین دست و پاگیر و رفع موانع تولید زمینه تحقق اشتغال بیشتر، مهار تورم و رشد اقتصادی بیش از پیش فراهم گردد.
ما معتقدیم طرح استیضاح، ابزاری است که حق مسلم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می باشد، معهذا درنظر نگرفتن شرایط خاص موجود و مقطع حساس کنونی قطعا با ایجاد تلاطم بیشتر در فضای کسب و کار عواقب سوء بر صنعت و صاحبان سرمایه دارد. بنابراین، این گزینه در شرایط کنونی به صلاح نبوده و چنانچه نمایندگان امضاکننده محترم به هدف غایی خود که همانا عدم رای اعتماد به وزیر محترم صنعت معدن وتجارت باشد، دست یابند قطعا این بازی هیچ برنده ای نخواهند داشت، اما بازنده آن صنعتگران و تولیدکنندگان هستند.
پیش بینی شرایط بعد از استیضاح، و گذشت چند ماه مدیریت یک وزارتخانه عریض و طویل با سمت سرپرست و نهایتا فرایند طولانی معرفی وزیر جدید و رای اعتماد به وی، در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال 1402 نخواهد بود. اما در پایان مهمترین شاخصی که آقای فاطمی امین را از سایر مدیران متمایز می کند اعتقاد وی به توسعه است که موجب شده در تمامی حوزه های کاری، شاهد تحولات اساسی و اجرای طرح های توسعه ای گسترده باشیم. بزرگترین تحول و رشد صنعتی کشور در دوران وزارت وی طی نزدیک به دو سال گذشته اجرا گردیده است. همچنین تحول ساختار وزارت صنعت معدن و تجارت که می توان آنرا یکی از مهمترین و موفق ترین طرح های توسعه ای کشور نامید از افتخارات مدیریت ایشان می باشد. بنابراین ما صنعت گران کشور دکتر فاطمی امین را فردی امین و شایسته برای وزارت صنعت، معدن وتجارت می دانیم و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم ابزار پرقدرت استیضاح باید در مواردی استفاده گردد که یک وزیر از وظایف و تعهدات خود عدول نماید. بدون شک نگرش موضعی، سطحی، غیرجامع گرایانه و صرفا سیاسی و یا انتخاباتی با هر هدفی که باشد، نه تنها گره از کار نمی گشاید، بلکه کورشدن گره را در پی خواهد داشت و آثار سوء آن متوجه کل کشور خواهد بود.

با تقدیم احترام
هیأت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران
فروردین ماه 1402

فهرست