درخشش کم‌نظیر سیاست خارجی دولت یازدهم

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. درخشش کم‌نظیر سیاست خارجی دولت یازدهم

لغو تحریم‌های هسته‌ای به عنوان مهمترین دستاورد دولت یازدهم تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد کشور گذاشت، به همین دلیل می‌توانیم امیدوار باشیم که با ادامه سیاستگذاری این دولت بسیاری از تحریم‌های غیرهسته‌ای نیز لغو شود.

رییس هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در گفتگو با خبرنگار تعاون‌آنلاین گفت: دولت یازدهم از بدو ورود خود با تدابیر کارآمدی که داشت توانست به برجام دست یابد، در واقع مذاکرات هسته‌ای علاوه بر لغو تحریم‌ها، اقتصاد کشور را از آن فضای چالش برانگیزی که وجود داشت خارج کرد.

علی صدری با تأکید بر موفقیت سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: در آغاز فعالیت این دولت لغو تحریم‌های هسته‌ای امری غیرممکن به نظر می‌رسید اما دیدیم که وزیر امور خارجه با نرمش و دوراندیشی توانست به این دستاورد برسد، لذا اگر امروز روحانی اعلام کند که در برنامه آینده‌اش لغو تحریم‌های غیر‌هسته‌ای است نباید آن را دور از ذهن بدانیم.

صدری اظهار کرد: تحریم‌های غیرهسته‌ای که شامل روابط تجاری، حمل و نقل، بانک‌ها و حوزه‌های نفتی است مربوط به سال‌های گذشته هستند که به شکل وسیعی روابط اقتصادی بین‌المللی را محدود کرده‌اند.

رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان افزود: همانطور که لغو تحریم‌های هسته‌ای موجب شد فضای اقتصادی کشور بهبود یابد اگر این تحریم‌ها نیز برداشته شود قطعا تعامل بین‌المللی توسعه خواهد یافت و بسیاری از ظرفیت‌های این بخش را شکوفا می‌سازد.

وی در ادامه بیان کرد: در واقع دستاور مهم برجام ایجاد امنیت اقتصادی و به طبع آن ورود هیات‌های تجاری به کشور بود، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خارجی به منظور مشارکت در سرمایه‌گذاری به ایران آمدند و با بنگاه‌های خصوصی مذاکراتی انجام داده‌اند که این نقطه مثبت سیاست‌های اجرایی دولت یازدهم بود.

فهرست