در کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان کانادا و ایران چه گذشت؟

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان کانادا و ایران چه گذشت؟

انجمن بازرگانان کانادا و ایران (CIBA) اولین کنفرانس سالانه خود را در شهر مونترال کانادا با هدف معرفی ظرفیت های دو کشور و امکاناتی که این انجمن در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد، برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس سالانه که با حضور چندتن از مقامات استان کبک کانادا و مجلس فدرال برگزار شد، وکلای انجمن به همراه دیگر سخنرانان به راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور پرداختند.

همچنین در این مراسم پس از سخنرانی های انجام شده مدعوین به بحث درباره گسترش همکاری های چندجانبه پرداختند. در این کنفرانس که از دفتر وزیر بازرگانی دولت فدرال کانادا، سازمان ملی تحقیقات کانادا NRC و Ministre de l’affaire استان کبک به همراه معاونت اتاق بازرگانی روسیه و کانادا و معاونت اتاق بازرگانی هند و کانادا نیز شرکت داشتند، بر توسعه همکاری های چند جانبه با انجمن بازرگانان کانادا و ایران در جهت گسترش مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید شد.

جاناتان هوزه، وکیل و بازرگان عضو کانون وکلای استان آنتاریو در سخنان خود گفت: علاقمندم در حوزه تجارت فرش اصیل ایرانی به صورت جدی با CIBA (انجمن بازرگانان کانادا و ایران) همکاری کنم.

همچین در سخنرانی شروع جلسه وکیل رسمی انجمن بازرگانان ایران و کانادا نیز درباره راهکارهای حقوقی و شرح خدماتیکه این انجمن می تواند ارایه دهنده آن باشد پرداخت که پس از آن آقای مهدی مقسومی، مدیر انجمن حقوق بین الملل ایران بصورت ویدیو کنفرانس با مهمانان این برنامه سخن گفت.

وی در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران عضو کنوانسیون شناسائی و اجرای احکام داوری خارجی تنظیم شده در نیویورک به تاریخ 10 ژوئن 1958 میلادی (1337.4.3 هجری شمسی) است.

در خاتمه نیز مجتبی احمدلو پس از سخنرانی خود به خبرنگاران گفت: بررسی مسائل حقوقی و موانع ارزی بانکی برای تجارت با ایران، اهمیت استراتژیک ایران در منطقه و ثبات سیاسی، اقتصادی ایران و ظرفیت‌های اقتصادی ایران برای واردات و صادرات از جمله موضوعات مطرح در این کنفرانس بود.

او همچنین از علاقه‌مندی بازرگانان کانادایی و همچنین ایرانی‌تبارهای کانادایی برای تجارت با ایران به ویژه واردات کالاهایی از جمله فرش و خشکبار از ایران خبر داد.

وی همچنین در بخشی از سخنانش گفت: با توجه تعریف سازمان تجارت جهانی، تجارت عادلانه و پایدار، تجارتی است که در طی فرایند تولید و فروش آن به انسانها و محیط زیست احترام گذاشته شود.

احمدلو با بیان این‌که احترام به انسانها یعنی احترام فرهنگ های مردم هر دوکشور خاطرنشان کرد: حضور جمع حاضر که تشکیل شده از سیاست مداران، دولت مردان، حقوقدانان و بازرگانان کانادایی، نشانه ای از احترام کشور چند فرهنگی و پهناور کانادا به فرهنگ و تمدن اصیل ایران بزرگ است و انجمن بازرگانان کانادا و ایران می تواند خدمات خود را در قالب یک چتر حمایتی از جمله خدمات حقوقی و تجاری در این راستا ارایه کند.

به گفته وی روابط فرهنگی و تجاری از شریف ترین نوع روابط بین کشورهاست که اکنون انجمن بازرگانان کانادا و ایران آمادگی خود را برای کمک به گسترش روابط تجاری بین دو کشور اعلام می‌کند.

لازم به توضیح است که تنها چند ساعت پس از سخنرانی روحانی در سازمان ملل و تاکید رئیس جمهور بر اعلام آمادگی ایران برای ظرفیت های تجاری، انجمن بازرگانان کانادا و ایران (CIBA) اولین کنفرانس سالانه خود را در مونترال کانادا برگزار کرد.

فهرست