معاون سازمان توسعه تجارت: گرایش به صادرات غیرنفتی رو به افزایش است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون سازمان توسعه تجارت: گرایش به صادرات غیرنفتی رو به افزایش است

به گزارش ایرنا، محمدرضا مودودی روز چهارشنبه در کارگروه توسعه تجارت غیرنفتی استان بوشهر افزود: درآمدهای نفتی نمی تواند جوابگوی هزینه های دولت باشد به همین دلیل باید صادرات غیرنفتی را جدی بگیریم.
وی بیان کرد: با این وجود باید از هر فرصت و ظرفیتی برای افزایش میزان صادرات غیرنفتی کشور استفاده استفاده کنیم.
مودودی گفت: همه مسئولان ذیربط باید توسعه صادرات نفتی را جدی بگیرند و نباید با مانع تراشی برای بخش خصوصی مقابل افزایش صادرات غیرنفتی کشور بایستیم.
وی ادامه داد: در این ارتباط راهکار اصلی برای حل موانع فراروی بخش صادرات، طرح درست مشکل است، زیرا با تجربه ای که در این سه سال داشتیم در ارتباط با هر مشکلی که طرح موضوع صحیح بوده به نتیجه مطلوب دست یافته ایم.
مودودی افزود: در ارتباط با مشکلات صادرات، آن بخشی که در وزارتخانه مربوطه حل نمی شود از ظرفیت شورای عالی صادرات برای حل آنها استفاده می شود.
وی ادامه داد: در حوزه دامپزشکی برای صادرات داروهای دامی مشکلاتی وجود داشت که از طریق طرح آن در شورای عالی صادرات مشکل حل شد و بدون شک برای حل مشکل سوخت شناورهای باربری در استان بوشهر نیز چنانچه در وزارت نفت به نتیجه لازم نرسیم از ظرفیت شورای عالی صادرات برای حل آن استفاده می کنیم.
معاون سازمان توسعه تجارت یادآور شد: در بخش صادرات نیازمند ایجاد یک زنجیره ساختاری قوی هستیم و بدون شک با تشتت دیدگاه های بخش خصوصی راه به جایی نخواهیم برد.
مودودی ادامه داد: با توجه به برخورداری استان بوشهر از ظرفیت ها و جغرافیای خاص در سازمان توسعه تجارت برای آن ارزش و اهمیت خاصی قائل هستیم.
وی با بیان اینکه استان بوشهر بخش عمده ای از نیازهای ارزی کشور را تامین می کند گفت: با این حال بخش خصوصی آن باید بخشی از مشکلات خود را باید از طریق اتاق بازرگانی پیگیری کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: فرصت پیش آمده برای صادرات به قطر یک ظرفیت ارزشمند است که لازمه استفاده از آن مدیریت و برنامه ریزی دقیق است.
سید محمد حسینی محمدی افزود: کشور قطر به دلیل درآمد سرانه بالا به نوعی بازار برندها نیز محسوب شده و همین امر می طلبد کالای صادراتی به آن از حداکثر کیفیت برخوردار باشد.
وی بیان کرد: پایین آمدن قیمت تمام شده برخی از کالاهای صادراتی به قطر نیز می تواند میزان صادرات ایران به آن کشور را افزایش دهد.
حسینی محمدی یادآور شد: هم اکنون هزینه حمل هوایی از استان های تهران و فارس به قطر هر کیلو 28 تا 30 هزار ریال است که با این شرایط باید راهکارهایی برای کاهش هزینه حمل صورت گیرد.
وی گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز در این ارتباط می تواند کشتی های خود را در خدمت حوزه صادرات به قطر قرار دهد.

فهرست