احیای تولیدی‌های راکد چند شغل ایجاد می‌کند؟

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. احیای تولیدی‌های راکد چند شغل ایجاد می‌کند؟

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید با احیا 1557 واحد صنعتی راکد، سال  گذشته 27 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از شاتا، علی رسولیان افزود: برای سال 1400 نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم با کمک کلینیک‌های کسب و کار که 500 مشاور را در خود جای داده‌اند، علاوه بر واحدهای راکد داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی، واحدهای غیرفعال خارج از آن‌ها را نیز به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با اشاره به این‌که مشاوران کلینیک‌های کسب و کار با ارزیابی و بررسی‌های کارشناسی، علل رکود واحدها را تشخیص و راهکار مناسب را ارائه خواهند داد، اضافه کرد: در بررسی‌ها مشخص شد حدود 57 درصد واحدها، مشکل کمبود نقدینگی و بیش از 16 درصد واحدها مشکل فقدان بازار دارند. همچنین برخی نیازمند ماشین آلات، برخی دیگر نیازمند مواد اولیه، برخی مشکلات زیرساختی و برخی هم دارای مشکلات قضایی و اختلاف میان شرکاء هستند.

رسولیان ادامه داد: در سال جاری 400 واحد، بیرون شهرک‌های صنعتی و 1600 واحد در داخل شهرک‌های صنعتی هدف گذاری شده‌اند که در دو بخش واحدهای تحت تملک بانک‌ها و واحدهای تحت تملک بخش خصوصی بازفعال شوند.

وی تاکید کرد: در شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی هر واحد صنعتی 20 شغل ایجاد می‌کند. سال گذشته با بازگشت واحدهای راکد به عرصه تولید 27 هزار شغل جدید ایجاد شد و یکی از اهداف ما در سال 1400 برنامه‌ریزی بستر 100 هزار شغلی است که در بخش بازگشت واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای فعال به دنبال آن هستیم.

رسولیان به شناسایی 360 واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان که تکنولوژی‌ و روش‌های جدید تولید را به ظرفیت صنایع کشور بیفزایند، امسال برای اولین بار، بسته مشوقی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اختصاص داده شده است.

فهرست