اهمیت بالای توسعه فناوری در صنعت حمل و نقل/ ظرفیت‌های خوب ایران در تولید موتور هواپیما

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. اهمیت بالای توسعه فناوری در صنعت حمل و نقل/ ظرفیت‌های خوب ایران در تولید موتور هواپیما

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران ، «آندره بوگینسکی» معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه و تیم همراه، با حضور در وزارت صمت با «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست که منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و برخی از مدیران این وزارتخانه هم در آن حضور داشتند، در خصوص توسعه همکاری‌های طرفین در حوزه صنعت هواپیمایی بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت حمل و نقل، صنعت بسیار مهمی در جهان به‌حساب می‌آید و در این حوزه به ویژه صنایع هوایی، برخی کشورها تلاش کرده‌اند تا انحصار ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر روزی این انحصار به‌صورت قاطع و موثر در دنیا شکل بگیرد، ابرازهای فشار ناشی از آن ابعاد سیاسی و اجتماعی علیه سایر کشورها، ایجاد خواهد کرد، این مساله در صنایع دیگر هم قابل مشاهده است و برخی کشورهای صاحب قدرت، از نظر سرمایه‌گذاری و ایجاد بازار در این حوزه، با سایر کشورها فاصله بسیاری گرفته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، موضوع توسعه فناوری در صنعت حمل و نقل را بحث بسیار مهم و راهبردی برشمرد و ادامه داد: امروز روسیه و ایران بیش از همه کشورها این مفاهیم را درک کرده‌اند، زیرا از جانب کشورهای صاحب فناوری، فشار سیاسی بسیاری را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مذاکرات بسیار خوبی در طول یک ‌سال اخیر میان ایران و روسیه در صنعت هوایی انجام شده اما نیاز به افزایش سرعت در توسعه همکاری‌ها در این حوزه است، اضافه کرد: در یک سال گذشته دو نشست مهم با مقامات ارشد روسیه و چندین بازدید از امکانات طرفین در این حوزه داشتم و قرار بود همکاری زیربنایی و اصولی میان دو کشور آغاز شود انتظار داریم سرعت توسعه و پیشرفت همکاری‌های در این خصوص افزایش یابد.

علی‌آبادی تاکید کرد: بازار ایران و روسیه و بازار منطقه، پتانسیل بالایی برای انجام همکاری‌های مشترک اقتصادی و قابل قبول بین دو کشور در این حوزه (صنعت هوانوردی) دارد.

در ادامه، «آندره بوگینسکی» معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه با تشکر از توجه خاص وزیر صمت ایران به توسعه همکاری‌های طرفین، گفت: اجرایی شدن توافقاتی که در جریان دیدارهای مختلف به آن دست پیدا می‌کنیم، موضوعی مهم است؛ هرچند برای اجرای برخی پروژه‌ها نیازمند دریافت تاییدیه از سوی مقام های عالی رتبه دو کشور هستیم.

معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه همچنین به ایجاد مرکز مهندسی مشترک در ایران اشاره کرد و گفت: این مرکز باید براساس تولید یک محصول خاص ایجاد شود که تولید نهایی آن برای طرفین سودمند باشد.

فهرست