برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۱ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۱ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۱ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، به نقل از جهان صنعت: فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت اظهار کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی، بستر مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولید برق مقیاس کوچک از منابع تجدیدپذیر را فراهم کرده‌اند و این سیاست در راستای رفع چالش‌ها و ناترازی موجود در تولید و مصرف برق در کشور است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت که احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سقف سوله‌های واحدهای صنعتی، اراضی واگذار نشده در شهرک‌ها و نواحی موجود و احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.
مقیمی با بیان اینکه در این راستا اولین شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی شال قزوین به وسعت ۷۸۵ هکتار و پیش‌بینی تولید ۲۲۰ مگاوات برق آغاز به کار کرد، گفت: بهره‌برداری از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۹۰ هزار و ۳۸ کیلووات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر اقدامات در راستای تامین برق پایدار بخش صنعت از طریق توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر بوده است.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در هشت استان قزوین، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان ‌شرقی، فارس، بوشهر و کردستان نیز برنامه‌ریزی شده است. احداث چهار شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در استان‌های قزوین و کرمان عملیاتی شده و ۱۱۵ زون خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود با وسعت ۵۱۳۷ هکتار جانمایی شده است که مجموعه این اقدامات نقش تاثیرگذاری در تامین برق پایدار واحدهای صنعتی و توسعه انرژیهای تجدیدپذیر دارد.
شهرک‌های صنعتی عموما در فصل تابستان به دلیل محدودیت‌های تامین برق، با مشکل قطعی برق مواجه هستند و به همین دلیل شهرک‌ها به دنبال راه‌های جایگزین برای تامین برق واحدهای صنعتی هستند.

فهرست