توافق با بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه

  1. خانه
  2. اخبار استان کرمانشاه
  3. توافق با بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شناسایی واحدهای صنعتی آسیب دیده در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه خبر داد.
توافق با بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه
به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادق نجفی در نشست با روسای بانک های صنعت و معدن، پارسیان و سپه اظهار داشت: مقرر شد تسهیلات مناسبی با هدف راه اندازی مجدد و ایجاد اشتغال در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده قرار گیرد تا در مدت زمان کوتاهی به چرخه تولید بازگردند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و با اشاره به بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت از این مناطق خاطرنشان کرد: در سفرهایی که رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری و هیات دولت به کرمانشاه داشتند موارد خوبی مصوب شد که پیگیر اجرای آنها هستیم.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی سرپل ذهاب در حادثه اخیر آسیب دیده است و صنعتگران مستقر در این شهرک ها نیازمند حمایت مالی هستند، از رئیسان بانک ها خواست که تسهیلاتی با نرخ سود مناسب در اختیار طرح ها و واحدهای صنعتی که خسارت دیده اند قرار دهند.
نجفی اظهار کرد: وضعیت واحدها مورد بررسی خواهد گرفت و اولویت پرداخت تسهیلات با واحد‌هایی است که بازار فروش دارند و پیش از این حادثه نیز فعال بوده‌اند.
معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تعداد طرح ها و واحدهای صنعتی که در حادثه اخیر آسیب دیده اند را به رئیسان بانک ها اعلام خواهیم کرد تا متناسب با خسارت و نوع بازار و فعالیتی که دارند تسهیلاتی برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شود.
نجفی، همچنین به هدفگذاری افزایش ظرفیت و فعالسازی 20 هزار واحد صنعتی با اشتغال 160 هزار نفر، سه هزار و 500 طرح بالای 60 درصد پیشرفت و هزار طرح ایجادی اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری بانک ها امیدواریم بتوانیم مطابق برنامه ریزی انجام شده حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شامگاه یکشنبه بیست و یکم آبان استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
در این زلزله 620 نفر جان باختند و 12 هزار و 386 زخمی شدند و به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد شد.
براساس ارزیابی های انجام شده حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دید.

فهرست