جهاندار شکری:توجه ویژه به کار افرینی و اشتغال از اهداف تشکیل کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه

  1. خانه
  2. اخبار استان کرمانشاه
  3. جهاندار شکری:توجه ویژه به کار افرینی و اشتغال از اهداف تشکیل کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جهاندار شکری رییس هیات مدیره کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه تدوین برنامه‌های راهبردی برای اینده صنعت استان و توجه ویژه به کار افرینی و اشتغال از اهداف تشکیل کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه است.

او تاکید کرد:بنظر می‌رسد جای خالی تشکیل یک بازار ایده و معرفی طرح‌های نوآورانه و فناورانه به صنایع جهت سرمایه گذاری احساس می‌شود.

شکری در ادامه با بیان اینکه پس از بحث تحریم‌ها ارتباط موثر و فعال صاحبان ایده در چرخه صنعت و تولید بیش از گذشته احساس می‌شود، افزود: پارک علم و فناوری استان می‌تواند پل ارتباطی این دو بخش که منجر به رونق تولید است باشد.

او ادامه داد: شرایط تحریم فرصت خوبی برای فعالیت واحد‌های صنعتی است که با همراهی فناوران و صاحبان ایده می‌تواند هموار‌تر طی شود
معصومه خان احمدی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه یکی ازمهم‌ترین اجزای اکوسیستم فناوری استان صنایع است، گفت: اعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان نقش موثری در خود باوری و پیوند صنعت با فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت توسعه اقتصاد دانش بنیان استان دارند.

او در ادامه با بیان اینکه توسعه واحد‌های R&D صنایع و ارتباط مستمر آنان با پارک علم و فناوری و واحد‌های فناور و دانش بنیان می‌تواند منجر به پویایی صنعت و رفع نیاز‌های فناورانه صنایع شود، افزود: اعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان بواسطه جوان بودن و حضور فعال در صنایع می‌تواند روح تازه‌ای در به روز بودن و تولید محصولات جدید ببخشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه به ضرورت تشکیل اتاق سرمایه در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر لازم جهت معرفی ایده‌ها و طرح‌های دارای قابلیت به سرمایه گذاران و ایجاد تعامل لازم جهت مشارکت کارآفرینان و سرمایه گذاران در طرح و ایده‌های فناورانه و نیز ایجاد زمینه لازم جهت همکاری‌های مشترک بین واحدی و همتاگزینی از ماموریت‌های این اتاق است.

خان احمدی ادامه داد: شناسایی طرح‌ها و ایده‌های با قابلیت سرمایه گذاری، شناسایی کارآفرینان و سرمایه گذاران و ایجاد ساز و کارلازم جهت توسعه شبکه‌های همکاری، ارائه خدمات مشاوره تخصصی درحوزه سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی، ارزش گذاری فناوری، مباحث حقوقی و قرارداد‌های سرمایه‎گذاری و مشارکت با صاحبان ایده و واحد‌های فناور، احصاء نیاز‌های فناورانه و برنامه ریزی جهت برآورده سازی آن از طریق مشارکت گروه سرمایه گذاران و متخصصین (تیم ها، هسته‌ها و واحد‌های فناور)، ایجاد زمینه لازم جهت توسعه محصولات دانش بنیان و فناور با مشارکت واحد‌های صنعتی و کارآفرینان و تامین سرمایه لازم، تجهیزات مورد نیاز، فضای کارگاهی و شناسایی پروژه‌های کلان مبتنی بر نیاز‌ها و فرصت‌های شناسایی شده با هدف راه اندازی مراکز نوآوری و ایجاد شبکه‌های همکار از طریق تعامل گروه‌های ذینفع (سرمایه گذاران، کارافرینان، واحد‌های فناور، فارغ التحصیلان دانشگاهی و صنایع از اهداف تشکیل این اتاق است.

او در ادامه به فرایند‌های اتاق سرمایه اشاره کرد و افزود: ثبت نام سرمایه پذیران (ثبت ایده)، ثبت نام سرمایه گذاران برگزاری جلسات مشاوره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نیازسنجی و پروژه یابی، برگزاری رویداد، ارزش‎گذاری فناوری و تنظیم قرارداد بخش‌های اصلی این فرایند است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه بیان کرد: اعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان دراحکامی بعنوان مشاوران پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در توسعه و ارتقا اقتصاد دانایی محور و همیاری اجزای اکوسیستیم نوآوری بیش از گذشته سهیم خواهند بود.

او ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری هستند که با اعلام نیاز‌های فناورانه از سوی صنایع به حل مشکلات صنایع خواهند پرداخت.

فهرست