دبیرکل اتاق تهران:حجم مبادلات ایران و باواریای آلمان درپسابرجام 33 درصد رشد کرد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. دبیرکل اتاق تهران:حجم مبادلات ایران و باواریای آلمان درپسابرجام 33 درصد رشد کرد
دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع و معادن تهران بابیان اینکه حجم مبادلات ایران و ایالت باواریای آلمان در سال های 2013 تا 2015 سالیانه 2 میلیارد و 400 میلیون یورو بوده، گفت: پس از برجام با برقراری ارتباط بیشتر هیات های تجاری، حجم صادرات باواریا به ایران ٣٣ درصد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهرام عشقی» امروز (دوشنبه) در نشست مشترک فعالان اقتصادی اتاق تهران و ایالت باواریای آلمان در هتل پارسیان آزادی، گفت: این افزایش بیشترین شاخص رشد را از سال ٢٠١٣ و در کمتر از یک سال نشان می دهد که تجار و بازرگانان با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه آمادگی برقراری، احیا و توسعه روابط را با کشورهای دیگر دارند.
به گفته عشقی، برگزاری سومین نشست مشترک تجاری اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری ایالت باواریای آلمان نشان دهنده عزم و اراده و حمایت دو طرف در برداشتن گامهای موثر برای توسعه همکاری های دو جانبه است.
وی با اشاره به ارتباط مطلوب اتاق تهران و اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا افزود: در سالهای 2015 و 2016 دو هیات متشکل از اتاق تهران به ایالت باواریا سفر کردند و ماحصل تفاهم نامه منعقده بین اتاق تهران و دفتر اقتصادی ایالت باواریا، گشایش دفتر اتاق تهران در این ایالت و میز این ایالت در تهران بود.
به گزارش ایرنا، در سال های گذشته، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران سبب شد روابط اقتصادی ایران و آلمان تحت الشعاع قرار گرفته و کاهش یابد.
اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه ای را فراهم کرد تا کشورهای غربی به ویژه آلمانی ها به سرعت هیات های بزرگ تجاری به تهران اعزام و در دیدار با همتایان خود در ایران، اشتیاق خود را برای احیای روابط ابراز کنند.
فعالان اقتصادی باواریا نشان داده‌اند علاقه مند به برقراری ارتباط با ایران هستند و در گذشته چند هیات تجاری از ایالت باواریا به ایران آمد و در نشست مشترک با اتاق تهران زمینه‌های همکاری بین دو طرف را بررسی کردند .
همچنین هیاتی از ایران به سرپرستی مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران روانه این ایالت شد و در شهرهای مونیخ و برلین با برگزاری چندین نشست مذاکره مستقیم و بازدید از صنایع موجود، گسترش مراودات را با این ایالت صنعتی پیگیری کرد.
احتمال می رود در این دوره از مذاکرات علاوه بر تفاهم در باب مراودات تجاری و صنعتی، روابط بانکی نیز محور مذاکرات قرار گیرد و تفاهم هایی در حوزه بانکی حاصل شود.

فهرست