مازندران مسیری مهم، برای تقویت پیوند اقتصادی ایران با روسیه

  1. خانه
  2. اخبار استان مازندران
  3. مازندران مسیری مهم، برای تقویت پیوند اقتصادی ایران با روسیه

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ، سید محمود حسینی‌پور در نشست با استاندار آستراخان و فعالان بخش خصوصی این استان در روسیه، بیان کرد: با توجه به شرایط تحریمی روسیه، مازندران از طریق آستراخان می‌تواند به سواپ نفت و گاز روسیه بپردازد.

وی گفت: اکنون ظرفیت سه بندر بزرگ مازندران در امیرآباد بهشهر، فریدونکنار و نوشهر ۱۲ میلیون تن است که می‌توانیم این ظرفیت را به ۲۰ میلیون تن افزایش دهیم.

استاندار مازندران، ادامه داد: تجارت روسیه از طریق مازندران به مراتب در زمان و هزینه به نفع این کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر روسیه سنگ آهن خود به هند را از طریق دریای سرخ صادر می کند که این امر هزینه صادرات این کشور را دو برابر می‌کند.

استاندار مازندران، گفت: در حال حاضر میزان روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بین مازندران و آستراخان در سطح مطلوبی قرار ندارد که همه باید تلاش کنیم این امر رونق یابد.

استاندار مازندران، گفت: با توجه به حجم بالا و کیفی مرکبات مازندران این استان آمادگی دارد که صادرات مرکبات به روسیه را جدی‌تر از گذشته در دستور کار قرار دهد.

حسینی پور با اعلام اینکه در سال گذشته یک محموله مرکبات به روسیه صادر شد که تجربه موفقی برای گسترش صادرات این محصول به روسیه ایجادکرده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکبات و کیوی، مازندران ظرفیت خوبی در تولید سبزی دارد که می‌تواند به روسیه صادر کند.

فهرست