پیام نوروزی رئیس هیات امنا خانه صمت جوانان ایران

  1. خانه
  2. اخبار
  3. پیام نوروزی رئیس هیات امنا خانه صمت جوانان ایران

رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید/ وظیفه گر برسد، مصرفش گل است و نوید

مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب/ به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید

بهار با طبیعت دوباره‌ای که به زمین می‌بخشد و با هوای تازه‌ای که در کالبد سرد زندگی می‌دمد، تجسمی از این وعده الهی است که «ان مع‌العسر یسرا» و به راستی آنها که سرما و شب‌های بلند زمستان را تاب می‌آورند، سزاوار گرما و روزهای بلند بهارند.

سال 1399 سالی سخت برای همه ایرانیان بود، چرا که ویروسی ناشناخته به جان زندگی‌ها افتاد و عادت کردن به وضعیت جدید، یعنی زندگی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، ساده نبود. برای فعالان اقتصادی هم کنار آمدن با ممنوعیت‌ها زمان برد و پاندمی، زیان چشمگیری به بسیاری از کسب و کارها وارد کرد. با این همه، اگرچه محدودیت‌ فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی و تعطیلی موقت آنها به دلیل شیوع ویروس، کار را برای صنعت سخت کرده بود، فعالان این بخش دست از تلاش برنداشتند و کوشیدند چرخ صنعت بچرخد و حیات بازار ادامه داشته باشد.

در کنار کرونا، مشکلات دیگری مانند افزایش فشار تحریم‌ها و نوسان شدید نرخ ارز نیز عرصه را برای کارآفرینان دشوار کرد، با این حال تولیدکنندگان و کارآفرینان، به ویژه جوانان خلاق و توانمند این مرز و بوم، سختی‌ها را پشت سر گذاشتند، راهی که نیافتند را ساختند و اگر دری را بسته دیدند، در دیگری باز کردند تا تنور اقتصاد کشور گرم باشد.

در این سال دشوار، خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران نیز تلاش کرد همچنان به وظایف صنفی خود به عنوان نماینده جوانان تولیدکننده و کارآفرین وفادار باشد و بر همین اساس، با وجود همه سختی‌ها، چهاردهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان و دوازدهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد تا در این شرایط سخت، پیشکسوتان صنعت، معدن و تجارت را ارج نهد و جوانان فعال در این بخش را دلگرم کند. حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این همایش را به معنای درک اهمیت جایگاه دادن به جوانان در اداره کشور تعبیر کردیم و به استفاده از ایده‌ها و برنامه‌های جوانان در کابینه سیزدهم امیدوار شدیم.

اگرچه سال 1400 را در حالی آغاز می‌کنیم که هنوز کشور درگیر پاندمی کروناست و همچنان تولید و صنعت باید با محدودیت‌ها همزیستی داشته باشند اما خبرهای خوب درباره غلبه دانشمندان بر این ویروس و تولید موفقیت‌آمیز واکسن در کشور، نوید روزهای بهتری را در سال جدید می‌دهد. همچنین تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» امید به حرکت اقتصاد و تولید در مسیر رشد و توسعه را افزایش می‌دهد. با امید به روزهای پررونق برای تولید، آغاز سال 1400 را به همه کارآفرینان و تولیدکنندگان، تبریک می‌گویم.

سید علی صدری-نوروز1400

فهرست