تخصیص ۲۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط

  1. خانه
  2. اخبار
  3. تخصیص ۲۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط

تهران- ایرنا – وزارت صنعت ، معدن وتجارت براساس دوره پنج ماهه نخست امسال از اختصاص ۲۶۴ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال تسهیلات مالی به بنگاه های تولیدی، کوچک، متوسط برای طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در چارچوب اقتصاد مقاومتی خبر داد.

بر اساس آمارهای معاونت طرح و برنامه وزارتخانه مزبور، تعداد ۳۸ هزار و ۶۶ فقره متقاضیان دریافت تسهیلات مزبور بودند که در دوره مورد بررسی ۱۶ هزار و ۵۶۵ مورد ثبت نام برای دریافت تسهیلات امسال بودند.

وزارتخانه یاد شده تا پایان مرداد ماه تعداد ۱۰ هزار و پنج فقره از متقاضیان دریافت تسهیلات با رقم درخواست ۲۲۴ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال را به بانک ذیربط معرفی کرد.

همچنین در چارچوب طرح فرآیند رونق تعداد سه هزار و ۹۸۷ فقره درخواست ۸۴ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال را داشتند و تعداد ۳۲ هزار و ۴۳۳ فقره درخواست مستقیم به بانک ارایه شده بود که خواستار تخصیص ۱۶۵ هزار و ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات بودند.

علاوه براین براساس جداول آماری معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت تعداد یکهزار و ۶۴۶ فقره درخواست ۱۵ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال از متقاضیان سال گذشته ( ۹۷) به امسال انتقال یافته است.

برپایه داده های این گزارش، کار نظارت بر نحوه بهره برداری تسهیلات بر۲۳۰ فقره درخواست با رقم هشت هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال نیز به مورد اجرا درآمد.

فهرست