تولید و تجارت در هفته‌ای که گذشت/ آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تولید و تجارت در هفته‌ای که گذشت/ آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی

آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی، احیای ۲ هزار واحد راکد تا پایان سال، پیگیری تجارت ترجیحی ایران با عمان، درخواست12 تشکل از رئیس‌جمهور برای توقف طرح شفاف‌سازی، رشد 8.8 درصدی تجارت خارجی کشور در 10 ماه و بهره‌برداری از اولین سرمایه‌گذاری خارجی صنعت و معدن در استان کرمانشاه، برخی از مهم‌ترین تیترهای خبری صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، هفته گذشته آیین آغاز همزمان عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گفته وزیر صمت، این سرمایه‌گذاری‌ها ۲ تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته فاطمی امین، این پروژه‌ها در دوران راه‌اندازی، اشتغال و رشد اقتصادی به همراه خواهند داشت اما اصل کار زمانی است که به بهره‌برداری می‌رسند و جهش جدی را در رشد اقتصادی شاهد خواهیم بود.

درخواست12 تشکل از رئیس‌جمهور برای توقف طرح شفاف‌سازی

۱۲ تشکل صنعتی در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار توقف موقت درج قیمت تولید روی کالا شدند.

به گزارش مهر، ۱۲ تشکل صنعتی شامل انجمن فراورده‌های گوشتی ایران، انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی، انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فراورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت، انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران، فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی ایران، انجمن شیرینی و شکلات، سندیکای صنایع کنسرو ایران، انجمن نوشابه سازان ایران، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته‌بندی چای کشور و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آبمیوه ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار توقف موقت طرح شفاف‌سازی نظام توزیع از طریق درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات شدند.

احیای ۲ هزار واحد راکد تا پایان سال

معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۱۷ واحد راکد، احیا شده‌‌اند و تعداد واحدهای احیا شده تا پایان سال به ۲ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش مهر، علی رسولیان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد در کشور شناسایی شدند، افزود: برای شناسایی و احصای مشکلات واحدهای راکد و نیمه‌راکد، کلینیک‌های کسب و کار در نواحی و شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی شدند که تاکنون ۲۰۹ مشکل واحدهای صنعتی همراه با راهکارهای حل مشکل، احصا شده است.

رشد 8.8 درصدی تجارت خارجی کشور در 10 ماه

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در 10 ماه اخیر در صادرات غیرنفتی 38 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شد، گفت: تجارت خارجی در این مدت بیش از 80 میلیارد دلار بود که 8.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان داد‌.

به گزارش فارس، مسعود خوانساری اظهار کرد: تورم سالانه در دی به 42.2 درصد رسیده که براین اساس یک درصد کاهش یافته است اما کماکان این رقم بالا ولی روند کاهشی آن امیدوارکننده است و اگر به همین صورت ادامه یابد، خوب است.

وزارت صمت تجارت ترجیحی با عمان را پیگیری می کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با همتای خود در عمان گفت: تجارت ترجیحی باعث ارتقا مناسبات و افزایش حجم مبادلات تجاری خواهد شد.

به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی امین در دیدار با همتای عمانی خود با اعلام علاقه‌مندی برای تعمیق تجارت ترجیحی میان دو کشور، گفت: آماده معرفی شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله دارو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع معدنی برای کار مشترک در عمان هستیم، البته به شرطی که ورود این شرکت‌ها توسط کارگروه ویژه‌ای تسهیل شود.

معرفی توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو

ستاد نانو قصد دارد تا با برگزاری رویدادی با عنوان «تریبون نانو و صنعت ۱۴۰۰» اقدام به معرفی توانمندی‌های صنعتی این فناوری در کشور کند.

به گزارش ایسنا، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، رویداد “تریبون نانو و صنعت ۱۴۰۰” با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران در حوزه‌های مختلف صنعتی به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری شرکت‌های فناوری نانویی در هفته نخست اسفند سال جاری، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

الزام واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از الزام تمامی واحدهای صنفی به تزریق سه دوز واکسن و اخذ QR Code خبر داد.

به گزارش مهر، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به موج جدید شیوع بیماری کرونا و در راستای سیاست‌های پیشگیرانه ستاد ملی مقابله با کرونا از تعطیلی گسترده، ضروری است تمامی واحدهای صنفی نسبت به تزریق سه دوز واکسن کرونا و اخذ QR Code و نصب آن در واحد صنفی (در محل قابل رویت برای همگان) به فوریت اقدام کنند.

بهره‌برداری از اولین سرمایه‌گذاری خارجی صنعت و معدن در استان کرمانشاه

کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه با حضور معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی و استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ صنعتی با بیان این‌که کارخانه فروسیلیکو منگنز اسلام‌آبادغرب توسط سرمایه‌گذار چینی احداث شده‌ است، گفت: برای ساخت این کارخانه ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده که غیر از نیروهای فنی که چینی‌اند، سایر نیروها از اهالی اسلام‌آباد، دالاهو و سایر مناطق نزدیک به کارخانه هستند.

فهرست