دولت باید خسارت ناشی از قطع برق و گاز صنایع را جبران کند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. دولت باید خسارت ناشی از قطع برق و گاز صنایع را جبران کند

رضا امیدوار تجریشی دبیر و عضو هیات امنای خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران در اولین همایش جوانان، رشد تولید؛ الگوی پیشرفت گفت: دولت باید خسارت ناشی از قطع برق و گاز صنایع را جبران کند. قوانینی که زمینه‌ساز رشد تولید هستند در کشور اجرایی نمی‌شوند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، رضا امیدوار تجریشی، دبیر و عضو هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران نیز در همایش رشد تولید؛ الگوی پیشرفت که امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: برخی از مواد قانونی که می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولید در کشور شود، اجرایی نمی‌شود. به طور مثال مطابق با ماده ۲۵ قانون تسهیل بهبود کسب و کار دولت موظف است تا در زمان قطع برق و گاز خسارت صنایع و تولیدکنندگان را از خسارتهایی که به واسطه توقف روند تولید ایجاد می‌شود پرداخت کند اما با وجود اصرار قانونگذار، این ماده قانونی اجرایی نشده است. وی افزود: اکنون علاوه بر خسارت‌های قطع گاز و برق کندی سرعت یا قطع اینترنت نیز به شرایط سخت تولید افزوده شده است.

امیدوار تجریشی با انتقاد از وضع قوانینی که بدون نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها مصوب می‌شود، عنوان کرد: با وجود آنکه مطابق با قانون بهبود تسهیل کسب و کار معین شده که قوانین جدید باید با نظر تشکل‌ها و فعالان اقتصادی منعقد شود، قوانین و ضوابط بدون نظر آنها مصوب و ابلاغ می‌شود.

وی در بخش دیگری از این همایش مهاجرت نیروی انسانی متخصص را به عنوان معضلی مهم برای ادامه روند تولید در کشور عنوان کرد و افزود: جوانان که پیشران صنعت و تولید کشور هستند در حال خروج از کشور بوده و با مهاجرت قابل توجه نیروی انسانی متخصص از پزشک و مهندس گرفته تا فعالان صنعت آی تی روبه‌رو هستیم که کشور را در سال‌های آینده با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد و طبیعی است که باید برای جلوگیری از خروج آنها باید تدابیری در نظر گرفته شود.

امیدوار تجریشی تصریح کرد: با مجو گسترده نیروی کار متخصص مواجهیم؛ استارت آپها کرکره را پایین کشیده‌اند و از کشور خارج می‌شوند در حالی که اگر قرار است با رشد تولید مواجه باشیم باید به نقش مهم نیروی انسانی در تولید توجه داشته باشیم.

نایب رییس هیات مدیره  خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران عنوان کرد: صنعتگران و فعالان اقتصادی شهدای تحریم هستند در حالی که تلاش می‌کنند تمامی موانع و مشکلات آن را دور بزنند اما با بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی جدید از جمله مشکلات تامین ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات مواجه هستند و به نوعی با تحریم‌های داخلی نیز مواجه هستند.

وی با اشاره به محورهای این همایش عنوان کرد: این همایش با محورهای جوانان سرمایه‌ای برای کارآفرینی، جوانان فناوری‌های نوظهور، جوانان توسعه پایدار برای الگوی پیشرفت و جوانان، رشد تولید و الگوی پیشرفت برگزار شده است.

 

فهرست